مدل لباس مجلسی بسیار شیک و زیبا

مدل مانتو زنانه 2019,مدل مانتو دخترانه,مدل مانتو اسپرت,مدل مانتو تابستانی,مدل مانتو 2019,مدل مانتو مجلسی شیک,مدل مانتو 98

مدل لباس مجلسی بسیار شیک و زیبا

مدل مانتو زنانه 2019,مدل مانتو دخترانه,مدل مانتو اسپرت,مدل مانتو تابستانی,مدل مانتو 2019,مدل مانتو مجلسی شیک,مدل مانتو 98

روزهای خوب ماریا شاراپوا در مادرید

روزهای خوب ماریا شاراپوا در مادرید + عکس

ماریا شاراپوا عکس زیر را با توضیح «روزهای خوب در مادرید» در شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

روزهای خوب ماریا شاراپوا در مادریدماریا شاراپوا در مادرید

"ماریا شاراپووا" کاری را انجام داد که تا قبل از او هیچ یک از بانوان ورزشکار شوروی سابق و یا روسیه موفق به انجام آن نشده بودند. او در صدر جدول رتبه‌بندی انجمن تنیس زنان جهان‌ قرار گرفت. در 52 هفته رقابت‌های مختلف او در بین شرکت کنندگان بهترین نتیجه را کسب کرد.

بکام و خانواده اش در مسابقات مینی ماراتن لندن + تصاویر

بکام و خانواده اش در مسابقات مینی ماراتن لندن + تصاویر

"بکام"، همسرش "ویکتوریا" و دو پسرشان "بروکلین" و "کروز" برای تشویق "رومئو" به مسابقات مینی ماراتن لندن رفتند.

"دیوید بکام"(David Beckham) همیشه به همراه فرزندان خود در میان جمعیت دیده می شد، اما این بار او تا سطح یک تماشاچی ساده کاهش رتبه پیدا کرد و پسرش را در مسابقات مینی ماراتن لندن تشویق نمود.

"بکام"، همسرش "ویکتوریا"(Victoria) و دو پسرشان "بروکلین"(Brooklyn) و "کروز"(Cruz) نیز برای تشویق "رومئو"(Romeo) آمده بودند و 6000 پوند برای خیریه هزینه کردند.

بکام و خانواده اش در مسابقات مینی ماراتن لندنبکام و خانواده اش در مسابقات مینی ماراتن لندن

"رومئو" در این مسابقه پیراهن شماره 1081 را به تن داشت. تمام اعضای خانواده "بکام" در حالی به تماشای مسابقه ماراتن آمده بودند که تی شرت های مخصوصی به تن داشتند. روی تی شرت های آنها نوشته شده بود "تیم رومئو". آنها قبل و بعد از مسابقه با "رومئو" عکس گرفتند.

بکام و خانواده اش در مسابقات مینی ماراتن لندنبکام و خانواده اش

بکام و خانواده اش در مسابقات مینی ماراتن لندنبروکلین و رومئو

فرزندان "بکام" استعداد ورزشی را از پدر خود به ارث برده اند. "بروکلین" 15 ساله در حال حاضر در آکادمی فوتبال آرسنال بازی می کند. "رومئو" و "کروز" 10 ساله نیز قصد دنبال کردن فوتبال را دارند.

"بکام" در 10 دقیقه آخرین بازی حرفه ای خود در پاری سن ژرمن گریه می کرد. بنابراین می توان حس همدردی او با "پائولا رادکلیف" را که زمان 2 ساعت و 36 دقیقه و 55 ثانیه را در این ماراتن به ثبت رساند، درک کرد. "پائولا" نیز به انتهای دوران ورزشی خود رسیده است.

قاعدگی

قاعدگی نامنظم را جدی بگیرید

قاعدگی نامنظم می‌تواند فاکتور خطرزای جدیدی برای ابتلا به سرطان تخمدان باشد اما...

مطالعات انجام شده در مرکز تحقیقات سرطان آمریکا نشان داد که بین قاعدگی‌های نامنظم و افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان ارتباط وجود دارد.

برای انجام این تحقیق متخصصان درکالیفرنیا به بررسی بیش از 14 هزار زن پرداخته و وضعیت سلامت آنان را طی 50 سال پیگیری کردند. نتایج نشان داد زنانی که قاعدگی در آنان نامنظم بوده 2.4 برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از سرطان تخمدان بودند.

گرچه این تحقیق نشان داد که  قاعدگی نامنظم می‌تواند فاکتور خطرزای جدیدی برای ابتلا به سرطان تخمدان باشد اما الزاما نمی توان گفت همه زنان مبتلا به قاعدگی نامنظم در معرض خطر این سرطان هستند.

درمان بی خوابی

بی خواب ها بخوانند

افراد بی‌خواب بهتر است از ماءالشعیر طبی استفاده کنند.

یک متخصص طب سنتی گفت: با مخلوطی از آب کاهو می‌توان به مرور زمان بی‌خوابی را برطرف کرد.

 مریم مقیمی دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره راه‌های رفع بی‌خوابی اظهار داشت: برای رفع بی‌خوابی باید تدابیر خاصی را رعایت کرد. به گفته وی خواب شهریار و سلطان مغز است بنابراین داشتن خواب راحت و با کیفیت بر سلامت بدن کمک بزرگی می‌کند. بیش از 90 درصد مشکلات افرد با تنظیم خواب شبانه برطرف می‌شود. این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: هیچ گاه خواب روز جای خواب شب را نمی‌گیرد، حتی خواب روز بیماری‌زاست و به بدن آسیب می‌رساند. افرادی که عادت به خواب روز دارند، باید آرام آرام عادت خود را ترک کنند.

مقیمی ادامه داد: برای رفع بی‌خوابی می‌توان از مخلوط آب کاهو به میزان یک سوم لیوان + همراه با آب سیب به میزان دو سوم لیوان همراه با یک قاشق مرباخوری آب لیموی تازه روزی حداقل روزی 3 مرتبه استفاده کنند به مرور زمان بی‌خوابی برطرف می‌شود.

وی گفت: افراد بی‌خواب بهتر است از ماءالشعیر طبی استفاده کنند به این ترتیب که یک استکان جو کامل پوست کنده با 14 تا 20 برابر آب بگذارد بجوشد تا جوها شکوفه زند سپس خاموش کرده از صافی رد کنند و در جای خنک نگهداری کنند و روزی 2 تا 3 استکان مصرف کنند در صورت تمایل می‌توانند کمی عسل اضافه کنند.

دستیار تخصصی طب سنتی بیان داشت: برای رفع بی‌خوابی از مخلوط روغن بنفشه + روغن کدو + روغن گل سرخ تازه + روغن بادام شیرین بر پیشانی، ملاج (محل مسح سر) و اطراف گوش را ماساژ دهند. مقیمی ادامه داد: از مخلوط عرق بیدمشک+گلاب+عرق ریحان+عرق نیلوفر در ظرف دهن گشاد مانند کوزه ریخته و کنار تخت یا میز کار خود قرار دهند و مانند بخور استشمام کنند، این کار به آرامش اعصاب و بهبود عملکرد سلول‌های مغزی کمک می‌کند.

ناتوانی جنسی در مردان

مردانی که دچار ناتوانی جنسی می شوند!

ویاگرا در سطح بسیار وسیعی برای افزایش جریان خون به آلت تناسلی مردان و درمان اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی استفاده می شود ولی آن را باید فقط طبق تجویز پزشک مصرف کنید.

حتی در عصر پیشرفت های فوق العاده پزشکی، پیشگیری هنوز بهترین دارو است و می تواند به طرز قابل توجهی بیماری های قلبی عروقی، دیابت و برخی از سرطان ها را بکاهد. مقصود اصلی از این اقدامات نیز افزایش طول عمر است، اما این هم یک واقعیت است که بیشتر مردان دوست دارند سالمندی سالم و باکیفیتی نیز داشته باشند. اختلال نعوظ با ایمپوتنس به اندازه حمله قلبی یا سکته مغزی خطر ندارد، اما می تواند باعث ناکامی و حتی افسردگی برخی از مردان شود. پزشکان اختلال نعوظ را به صورت ناتوانی جنسی در ایجاد و حفظ نعوظ در حد کافی برای رابطه زناشویی دست کم در 25 درصد تلاش های فرد تعریف می کنند. حتی با استفاده از این استاندارد دقیق، حدود 30 میلیون نفر از مردان آمریکایی دچار ناتوان نعوظ هستند و کم و بیش چنین آماری را در نقاط دیگر جهان نیز شاهد هستیم.

سن در این موارد مهم ترین عامل است. تنها 2 درصد مردان 40 ساله اختلال نعوظ را تجربه می کنند، اما این شمار با افزایش سن بالا می رود. «بررسی سالمندی مردان ماساچوست» نشان می دهد که 25 درصد مردان 65 ساله، 55 درصد مردان 75 ساله و 65 درصد مردان 80 ساله اختلال نعوظ را گزارش می کنند. شدت این اختلال نیز با افزایش سن بیشتر می شود. در مجموع، 35 درصد مردان 40 تا 70 ساله اختلال متوسط تا شدید نعوظ و 52 درصد همه مردان درجاتی از اختلال نعوظ را گزارش کرده بودند. با اینکه سن در نعوظ اهمیت دارد، اما پیری طبیعی مقصر ایجاد اختلال نعوظ نیست. میزان تستوسترون با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد، اما در اغلب مردان سالمند در حد طبیعی باقی می ماند. بافت ها با افزایش سن کشسانی خود را از دست می دهند، هدایت عصبی آهسته می شود و استرس روانی افزایش می یابد اما هیچ کدام از این عوامل مسئول میزان بالای اختلال نعوظ در مردان سالمند نیست. درعوض، به نظر می رسد که این وضع به بیماری هایی مربوط باشد که به عروق خونی و اعصاب آسیب می رسانند. برای مثال، در «بررسی سالمندی مردان ماساچوست» 39 درصد مردان دچار بیماری قلبی، اختلال کامل نعوظ داشتند. این رقم در مورد مردان دیابتی 28 درصد و در مردان مبتلا به فشار خون بالا 15 درصد بود. در مقایسه اختلال نعوظی شدید تنها در 10 درصد مردان هم سنی که به این بیماری مبتلا نبودند، وجود داشت.

 

تاثیر فشار، قند و چربی خون بر توانایی نعوظ مردان

پاسخ بیشتر پرسش ها در زمینه اختلال نعوظ مردان به تصلب شرایین مربوط می شود، بیماری ای که می تواند به عروق خونی در هر جای بدن و شریان های آلت تناسلی آسیب برساند تا شریان ها نتوانند خون لازم برای نعوظ را وارد آلت تناسلی کنند. آسیب عصبی هم در برخی از مردان، به خصوص دیابتی ها، در این امر دخیل است. تحقیقات متعددی نشان داده اند که سلامت عروق برای کارکرد نعوظی ضروری است. برای مثال پژوهشگران در دانمارک نشان داده اند که 27 درصد مردان مبتلا به فشار خون بالا دچار اختلال شدید نعوظ هستند. این میزان حتی از نتایج «بررسی سالمندی مردان ماساچوست» بالاتر بود، اما پزشکان دانمارکی یک قدم جلوتر رفتند. آنها رشته ای مشروح از آزمایش ها را انجام دادند تا علت اختلال نعوظ را پیدا کنند. نتیجه این بود که 89 درصد مردان دچار اختلال نعوظ دچار اختلال کارکرد شریان آلت تناسلی هستند. «بررسی سالمندی مردان ماساچوست» هم نشان داد که میزان خونی کلسترول خوب (HDL) پیش بینی کننده خطر اختلال نعوظ است. هیچ کدام از مردان دارای میزان بالای HDL مشکل نعوظ نداشتند، اما 16 درصد مردان دارای پایین ترین میزان HDL اختلال نعوظ داشتند. دیابت هم می تواند در ایجاد تصلب شریان ها نقش داشته باشد و هم به عصب ها آسیب برساند. بنابراین تعجبی ندارد که دیابت هم باعث اختلال نعوظ می شود. مردان مبتلا به دیابت نسبت به مردان سالم با احتمال 3 برابر بیشتر، و 10 تا 15 سال زودتر دچار اختلال نعوظ می شوند. در مجموع مردانی که دیابت طولانی مدت نیازمند درمان دارند، 50 درصد خطر دچارشدن به اختلال نعوظی دارند.

در مورد رابطه سیگارکشیدن و اختلال نعوظ نیز یک نظرخواهی از 4462 کهنه سرباز آمریکایی نشان داد که سیگارکشیدن، حتی هنگامی که سایر عوامل خطرساز در نظر گرفته می شوند، احتمال اختلال نعوظ را تا 50 درصد افزایش می دهد. یک بررسی اروپایی نیز روی 2010 مرد نشان داد که مردان سیگاری نسبت به غیرسیگاری ها با احتمال 1.7 برابر بیشتر ممکن است به اختلا نعوظ مبتلا شوند.

 

سبک زندگی

گرچه در مواردی که اختلال نعوظ ناشی از درمان سرطان پروستات یا سایر اختلال های هورمونی غده درون ریز بدن است، عادات بهداشتی مناسب اثر چندانی بر محافظت از مردان در مقابل اختلال نعوظ ندارد، اما سبک زندگی سالم حتی در این موارد می تواند با جلوگیری از عوامل روانی- از جمله مصرف الکل و موادمخدر- که عامل 15 درصد موارد اختلال نعوظ هستند، به مردان کمک کند. نهایتا اینکه پیشگیری نیاز مردان به دارو را کاهش می دهد و تا 25 درصد موارد اختلال نعوظ به عوارض جانبی داروهای تجویزشده برای فرد مربوط می شود.

 

8 نکته درباره ویاگرا

1-    ویاگرا در سطح بسیار وسیعی برای افزایش جریان خون به آلت تناسلی مردان و درمان اختلال نعوظ استفاده می شود ولی آن را باید فقط طبق تجویز پزشک مصرف کنید.

2-    اگر دچار هریک از موارد زیر هستید، پیش از مصرف ویاگرا حتما با پزشک مشورت کنید: هر نوع بیماری یا مشکل در آلت تناسلی، بیماری های قلبی عروقی، بیماری چشمی که باعث کاهش بینایی شده باشد. فشار خون بالا یا آنژین قلبی، سکته مغزی یا قلبی.

3-    اگر داروی دیگری مصرف می کنید، باید بدانید که ویاگرا تقریبا یک ساعت بعد از مصرف به حداکثر غلظت در خون می رسد بنابراین آن را یک ساعت پیش از فعالیت جنسی مصرف کنید.

4-    تاثیر ویاگرا تقریبا 4 ساعت پس از مصرف از بین می رود، زمان لازم برای رسیدن به حداکثر تاثیر و طول مدت تاثیر برای داروهای مشابه ویاگرا متفاوت است. در این باره از پزشک تان سوال کنید.

5-    ویاگرا باعث ایجاد میل جنسی نمی شود. نعوظ هم بعد از تحریک جنسی حاصل می شود. ویاگرا را می توان قبل یا بعد از غذا مصرف کرد اما غذای حجیم و پرچرب جذب آن را به تاخیر می اندازد.

6-    به هیچ وجه بیشتر از روزی یک قرص استفاده نکنید، در صورت مصرف ویاگرا از مصرف الکل یا گریپ فروت خودداری کنید.

7-    عوارض شایع ویاگرا عبارتند از: سردرد، برافروختگی صورت، سوء هاضمه، گرفتگی بینی، تاری دید، حساسیت به نور، احساس گیجی، نعوظ طولانی و دردناک و دمانس عروقی.

8-    ویاگرا با گشادکردن رگ ها و افزایش جریان خون در آلت تناسلی مرد در کسانی که با مشکل نعوظ مواجه هستند، عمل می کند. به همین دلیل امروزه دانشمندان در تلاشند تا دریابند آیا ویاگرا به همان ترتیبی که جریان خون تناسلی را بهتر می کند، می تواند جریان خون مغزی را هم بهبود بخشد یا نه.

از بین بردن موهای زائد در خانم ها

زنانه: اگر موی زائد دارید، بخوانید

علت زمینه ای برای ایجاد موی زائد را باید در تخمدان ها، غدد فوق کلیوی یا هیپوفیز جستجو کرد.

یک متخصص پوست علل مختلف رویش موهای زاید در صورت زنان را تشریح کرد. دکتر رضا قادری گفت: افزایش موهای زاید در افراد به دو نوع کلی هیپرتریکوز و هیرسوتیسم تقسیم می شوند. وی با بیان اینکه هیپرتریکوز در هر دوجنس مرد و زن ایجاد می شود و علل مختلفی دارد، افزود: هیرسوتیسم فقط مخصوص خانم هاست و علل آن کاملا با هیپرتریکوز متفاوت است. این متخصص پوست، ادامه داد: هیرسوتیسم عارضه شایعی است که می تواند در نوجوانان و خانم های جوان باعث اضطراب و نگرانی و کاهش اعتماد به نفس شود و گاهی عوارض روحی - روانی شدیدی هم به دنبال دارد. قادری در خصوص تعریف هیرسوتیسم اظهار کرد: به رشد بیش از اندازه مو در مکان های خاصی از صورت و بدن خانم ها که وابسته به آندروژن است هیرسوتیسم گفته می شود.

وی با اشاره به اینکه موهای ناحیه صورت یک خانم به طور طبیعی باید بصورت موهای کمرنگ و نازک باشد، گفت: موهای صورت زنان در حالت عادی باید کمرنگ و نازک بوده که به آسانی قابل دیدن نیستند. اگر در ناحیه صورت هر خانمی به جای این موهای نازک، موهای ضخیم و سیاه با الگوی مردانه رشد کرد، یا اگر در مدت زمان کوتاهی رشد سریع موهای ترمینال در نواحی خاصی از بدن که وابسته به آندروژن است مثل نواحی سینه، اطراف ناف و شکم، قسمت فوقانی و تحتانی پشت، قسمت داخلی کشاله ران و بازوها مشاهده شد حتما باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد. این عضو هیات علمی و استاد دانشگاه، تصریح کرد: باید توجه داشت که این مشکل علاوه براینکه روی ظاهر و اعتماد به نفس بیمار اثر می گذارد، ممکن است مشکلات داخلی فراوانی نیز ایجاد کند، پس این علامت را باید مهم تلقی کرده و نباید آن را از نظر دور داشت. قادری با بیان اینکه الگوی طبیعی رشد مو بر اساس رنگ پوست و نژاد بسیار متفاوت است، افزود: سفید پوستان موهای صورت شان نسبت به سیاه پوستان و نژاد زرد بیشتر است و زنان آسیایی تبار و نواحی مدیترانه به طور طبیعی موهای بیشتری نسبت به زنان اروپایی دارند.

وی ادامه داد: علت زمینه ای برای ایجاد هیرسوتیسم را باید در تخمدان ها، غدد فوق کلیوی یا هیپوفیز جستجو کرد.

این متخصص پوست، تاکید کرد: در صورت ایجاد هر یک از این علائم در زنان مانند کلفت شدن صدا شبیه صدای مردان، آکنه های مقاوم به درمان یا شدید و کیستی، ریزش مو با الگوی مردانه در ناحیه پاریتال و جلوی سر، آمنوره یا قطع قاعدگی، اختلالات قاعدگی (کم یا نامنظم شدن آن)، چاقی مرکزی به خصوص در ناحیه شکم و پهلوها، تیره و ضخیم شدن پوست در نواحی زیربغل، آرنج، کشاله ران، گردن یا چین های زیرپستان، کبودی سریع پوست بدون سابقه ضربه و تروما، ترشح شیر از پستان در خانم های مجرد یا زنی که کودک شیرخوار ندارد، افزایش کلسترول و چربی های خون، هیرسوتیسم پیش از بلوغ یا هیرسوتیسمی که به طور ناگهانی رخ می دهد، افزایش فشار خون، دیابت نوع 2 همراه با سندروم های مقاومت به انسولین با افزایش قند خون، افزایش حجم عضلات و ناباروری باید به افزایش هورمون های مردانه شک کرده و به پزشک متخصص مراجعه کرد.

قادری با بیان اینکه تمام افرادی که دچار هیرسوتیسم هستند باید توسط پزشک معاینه شوند تا علت زمینه ای آن مشخص شود، افزود: با استفاده از سونوگرافی تخمدان ها و غدد فوق کلیوی و آزمایشات هورمونی و در صورت لزوم و نظر پزشک متخصص با انجام سایر اقدامات پاراکلینیکی مانند سی تی اسکن و....می توان تشخیص قطعی را مطرح کرد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهترین روش درمانی برای هیرسوتیسم شناخت عامل این بیماری و درمان این عامل با استفاده از داروهای هورمونی و سپس حذف موهای زائد با استفاده از تکنولوژی های جدید مانند لیزر وسیستم های نوری ورادیوفرکوئنسی است. این متخصص پوست، یادآور شد: لیزر مطمئن ترین روش در درمان هیرسوتیسم است.

عکس رخشان بنی اعتماد با "ستار" خواننده مشهور لس آنجلسی!

عکس رخشان بنی اعتماد با

چندی است که در فضای مجازی این تصویر رخشان‌ بنی‌اعتماد در کنار ستار منتشر شده است. تصویری که این دو نفر در برابر دوربین‌ گرفته‌اند.


رخشان بنی اعتماد و ستاررخشان بنی اعتماد و ستار

رنگ مناسب عینک آفتابی

کدام رنگ عینک آفتابی مضر است؟

اگر به دنبال خرید عینک آفتابی هستید باید بدانید یک سری رنگ ها برای عینک آفتابی مناسب نبوده و مضر هستند. این رنگ ها عبارتند از :

خیلی‌ها که فکر می‌کنند استفاده از عینک دودی مختص طبقه خاصی از جامعه است یا نشانه سانتی‌مانتالیسم محسوب می‌شود، از آن استقبال نمی‌کردند.

اما این سکه روی دیگری هم دارد یعنی با یک عینک آفتابی مناسب می‌توان جلوی بسیاری از آسیب‌های چشم را گرفت. حتی خیلی‌ها به دستور پزشکان، ملزم به استفاده از عینک دودی هستند. هر چند استفاده از عینک آفتابی مختص فصل خاصی از سال نیست اما تجربه نشان داده که با آغاز فصل گرما اشتیاق مردم برای خرید این کالا بیشتر می‌شود. یادمان باشد همانقدر که عینک آفتابی می‌تواند برای محافظت از چشم‌مان مفید باشد، همانقدر هم یک عینک آفتابی غیراستاندارد و نامناسب می‌تواند به چشم ضرر بزند.

 

مشخصات عینک استاندارد چیست؟

آن دسته عینک‌های آفتابی‌، استاندارد به شمار می‌روند که حداکثر حفاظت از چشم را انجام دهند. عدسی عینک‌هایی استاندارد هستند که بتوانند بیش از ۹۵درصد از اشعه «یو وی» یا‌‌ همان فرابنفش را جذب کنند. میزان تعیین یو وی‌دار بودن عینک تنها از راه دستگاه یو وی‌متر امکان‌پذیر است. اگر دستگاه عدد ۴۰۰ را نشان دهد می‌توانید به استاندارد بودن عینک‌تان مطمئن باشید. پس یادتان باشد از فروشنده بخواهید عینک‌تان را با دستگاه یو وی‌متر آزمایش کند، حتی اگر قیمت عینک بالا و به‌اصطلاح مارک‌دار باشد. بیشتر عینک‌های آفتابی ارزان‌قیمت که معمولاً در فروشگاه‌های غیرمعتبر یا حتی کنار خیابان‌ها فروخته می‌شوند، به‌علت عدم‌جذب اشعه فرابنفش تأثیر بسیار منفی روی چشم‌ها می‌گذراند. یعنی نه‌تنها مفید نیست بلکه ضرر هم می‌زند.

 

همیشه می‌توانیم عینک آفتابی بزنیم؟

لازم است تا چند نکته باریک‌تر از مو را هم درخصوص تهیه یک عینک استاندارد یادآوری کنیم. اول اینکه حتماً طی روز برای خرید عینک اقدام کنید تا تأثیر عدسی و رنگ را در نور طبیعی آفتاب بسنجید. هرگز از عینک‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های نامعتبر عینک نخرید. اگر فروشگاهی دستگاه یو وی‌سنج نداشت، بهتر است به جای دیگری مراجعه کنید. هنگام استفاده از یووی‌سنج به عدد ۴۰۰ توجه کنید و اگر همین عدد را نشان داد از فروشنده بخواهید تا عینک دیگری را برایتان تست کند تا از عملکرد درست دستگاه مطمئن شوید. از عینک آفتابی تنها طی روز و در معرض نور آفتاب استفاده کنید چرا که استفاده از آن در شرایط دیگر به چشم آسیب می‌رساند. وقتی عینک به چشمتان نیست، آن را در قوطی مخصوص بگذارید تا شیشه‌های آن خط و خشدار نشود.

 

کدام رنگ عینک آفتابی مضر است؟

بعضی‌ها عادت دارند تا رنگ عینک آفتابی‌شان را با تیپ و لباسشان مطابقت بدهند و به‌اصطلاح «ست» کنند اما رنگ عدسی عینک‌های آفتابی در نوع کاری که شما انجام می‌دهید تأثیرگذار است. به‌طور کلی عینک‌هایی با رنگ دودی و قهوه‌ای کمرنگ برای هر نوع مصرفی، به‌ویژه رانندگی ایده‌آل به‌شمار می‌روند. عینک‌های دودی بدون تأثیر گذاشتن روی رنگ اجسام تنها میزان نور آنها را کاهش می‌دهند. عدسی‌های سبز رنگ بخشی از طیف رنگ آبی را کاهش داده و درخشندگی سطوح را کاهش می‌دهد. عدسی‌های زرد یا کهربایی رنگ برای محیط‌هایی که شفافیت بالایی دارند یا فعالیت‌های ورزشی مناسب‌ترند. در مقابل، عدسی عینک‌های آفتابی آبی یا بنفش برای استفاده در هیچ شرایطی استاندارد نیستند و کنتراست رنگ محیط را از بین می‌برند. این رنگ‌ها بیشتر به تبعیت از مد ساخته می‌شوند.

 

عینک آفتابی بزرگ باشد یا کوچک؟

تعریف کلی برای استاندارد بودن اندازه یک عینک آفتابی این است که سطح دور چشم را کاملاً پوشش بدهد و از رسیدن نور به آن جلوگیری کند. عینک‌هایی که عدسی کوچکی دارند تنها بخشی از چشم را می‌پوشانند و حفاظت کامل ایجاد نمی‌کنند. از طرفی عینک‌هایی که عدسی بزرگی دارند هم ممکن است روی گونه‌ها و بینی سنگینی کنند یا دسته‌های پهن آنها زاویه دید را کاهش بدهند. همچنین باید یک رابطه منطقی میان اندازه عدسی و قطر دسته و فریم وجود داشته باشد. تعیین نوع فریم عینک هم تا حدود زیادی سلیقه‌ای است اما یادتان باشد فریم‌های کائوچویی انعطاف بالاتری دارند، امکان شکستن‌شان کمتر است و راحت‌تر روی صورت می‌نشینند. شاید تنها مزیت فریم‌های فلزی این باشد که درصورت شکسته شدن قابل تعمیر هستند. این روز‌ها تنوع عینک‌های فریم کائوچویی نسبت به فریم‌های فلزی بیشتر است.

 

کسانی که عینک طبی می‌زنند چه کنند؟

عدسی عینک‌های معمولی قابل فتوکروم شدن، رنگی شدن و پلوریزه شدن هستند و می‌توانند از چشم مراقبت کنند. یک راهکار دیگر هم استفاده از عینک‌های آفتابی است که روی عدسی عینک‌های طبی قرار می‌گیرد.به‌هر حال کسانی که عینک طبی می‌زنند هم باید از چشمانشان در برابر تابش نور آفتاب مراقبت کنند به‌ویژه بیمارانی که عمل لیزیک روی چشمشان انجام داده‌اند حتماً باید از این نوع عینک‌ها استفاده کنند. درواقع عینک‌های آفتابی باعث کاهش ضررها به هنگام تابش شدید نور آفتاب می‌شود. یادتان باشد وقتی که یک شخص از عینک آفتابی استفاده می‌کند، عدسی چشم او بیش از حد معمولی باز می‌شود و اگر عدسی عینک استاندارد نباشد، اشعه‌های مضر را به‌صورت مستقیم وارد چشم می‌کند. یعنی ضرر عینک نزدن از زدن عینک‌های تقلبی و غیراستاندارد کمتر است.

 

عینک آفتابی بزنیم یا نه؟

نور خورشید به‌دلیل طیف اشعه‌های فرابنفش می‌تواند بر چشم و پوست انسان‌ها تأثیر منفی داشته باشد و در درازمدت بیماری‌هایی را برایشان ایجاد کند. البته بخش قابل توجهی از اشعه‌های مضر خورشید به واسطه لایه ازون جذب می‌شود اما با نازک‌تر شدن این لایه و عدم‌جذب اشعه فرابنفش به‌صورت کامل، حفاظت از چشم‌هایمان ضروری می‌شود. عینک‌های آفتابی استاندارد احتمال بروز بیماری‌های چشمی همچون آب مروارید را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. همچنین استفاده از این کالا، در سلامتی و شادابی پوست صورت، به‌ویژه در ناحیه اطراف چشم‌ها مؤثر است.

 

توصیه‌های عینکی

شاید هنوز خیلی‌ها به ضـــرورت استــــفاده از عینک‌های آفتابی پی‌نبرده باشند. تقریباً یک‌سوم کسانی هم که برای خرید عینک آفتابی اقدام می‌کنند دقیقاً نمی‌دانند چه نوع عینکی برایشان مناسب است. این نکته‌های کوچک را هم در زمینه یک عینک آفتابی استاندارد به‌خاطر داشته باشید.

عدسی مهم است: آنچه باعث تفاوت قیمت در میان برندهای شناخته شده عینک با عینک‌هایی با قیمت ارزان است، اصول ساخت اولیه‌ عدسی عینک است که در آنها رعایت شده است که شامل انحنای نرمال و نداشتن اعوجاج در عدسی است. وقتی انحنای عینک زیاد می‌شود تأثیراتی که از جنبه فیزیکی در شکست نور ایجاد می‌کند، آسیب‌رساننده است.

چهارفصل بزنید: استفاده از عینک آفتابی مختص ایام گرم و آفتابی سال نیست. در فصل زمستان هم برف حدود ۸۰ درصد نور خورشید را منعکس می‌کند. این میزان، 3برابر بیشتر از آب و ۵ برابر از ساحل دریا بیشتر است.

کلاه بگذارید: اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از عینک آفتابی استفاده کنید، می‌توانید در روزهای آفتابی کلاه لبه‌دار روی سرتان بگذارید. لبه کلاه‌ها به واسطه سایه‌ای که ایجاد می‌کند تا ۵۰ درصد از ورود اشعه‌های مضر به چشم جلوگیری به عمل می‌آورد.

ساعات اوج مصرف: تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که بیشتر تأثیرات منفی نور خورشید در میان ساعت ۹ صبح تا ۲ بعدازظهر است که این میزان در فصول گرم سال تا ۴ بعدازظهر افزایش می‌یابد.

کودکان چشم قشنگ : شاید عده‌ای بر این باور باشند که تأثیر منفی اشعه فرابنفش تنها روی چشم بزرگسالان واقع می‌شود اما کودکان هم از این قاعده مستثنا نیستند. شرکت‌های سازنده عینک‌های آفتابی برای گروه سنی کودکان عینک‌های ویژه و زیبایی را طراحی کرده و روانه بازار ساخته‌اند.

پسرانی که ادای عاشقی را در می آورند

این پسران ادای عاشقی را در می آورند

پسری که از شما خواستگاری کرده اگر این خصوصیات را دارد، ادای عاشق بودن را برای تان درمی آورد.

آدم های دور و بر شما همیشه آن طوری که نشان می دهند نیستند. ممکن است کسانی را ببینید که با وعده ازدواج پیش می آیند یا با دنیایی از عشق به زندگی تان می آیند و وانمود می کنند می خواهند خوشبختی را کنار شما تجربه کنند اما جز فریبکاری چیزی در چنته نداشته باشند.

البته که نباید درباره همه منفی فکر کرد و از آدم های جدید ترسید اما اگر کم تجربه باشید ممکن است اسیر چنگ و دندان گرگ ها شوید. مردهای بیماری که با وعده ازدواج سعی در تصاحب یک دختر معصوم دارند کم نیستند و نمونه حوادثی را که رقم زده اند، می توانید در روزنامه ها بخوانید.

اگر می خواهید شناخت بیشتری کسب کنید و بدانید که چه وقتی نباید به یک مرد اعتماد کنید، این نوشته را بخوانید. افرادی که دارای این نشانه ها هستند، فریبکارند و در پی سوءاستفاده از شما:

1 - این مرد، همیشه از ظاهر شما تعریف می کند. زیبایی و لباستان را تحسین می کند اما به درونتان، رفتارتان و فضایل اخلاقی شما توجهی ندارد. او ظاهر شما را می خواهد و به عبارت بهتر، شما را ابزاری برای بهره برداری مادی می بیند و از روی هوس سمتتان آمده.


2 - یک مرد مشکوک، همیشه مشغول چک کردن تلفن همراه خود است و جوری نگهش می دارد که شما نتوانید پیام های او را ببینید. این نشان می دهد که به احتمال زیاد کسان دیگری به جز شما در زندگی او هستند.


3 - از این که شما را به خانواده اش معرفی کند، اجتناب دارد و به بهانه های مختلف از این کار سر باز می زند.


4 - او بیشتر از حالت عادی به زن ها نگاه می کند و گاهی درباره آنها (زیبایی و جذابیت شان یا شباهتشان به فلان بازیگر) با شما حرف می زند.


5 - درباره آینده ی با شما، تصمیمی نمی گیرد و می گوید: بگذار پیش برویم ببینیم چه می شود. یا این که: باید در لحظه زندگی کنیم و همین که با تو هستم خوشم.


6 - او همیشه به شما پیامک می زند و یا با شما چت می کند ولی هیچ تلاشی نمی کند که شما را ببیند.

7 - می رود و پیدایش نمی شود. انگار که اصلا دلتنگتان نیست. هر وقت بخواهد در دسترس شما است و اگر نخواهد از زیر سنگ هم نمیتوانید پیدایش کنید.


8 - او در همان ابتدا جوری جمله بندی می کند که به نوع ماشین گرانقیمتی که سوار می شود اشاره داشته باشد، محله شان را به رخ می کشد یا به میزان درآمد خود اشاره می کند. این یعنی از ابزار ظواهر و توانمندهای مادی اش استفاده می کند تا یا شما را مسحور کند و وادارتان کند تا تسلیمش شوید و یا شما را تحقیر کند و برتری خود را به اثبات برساند.


9 - اگر کار خطرناکی انجام دهید برای او اهمیتی ندارد. اگر حالتان بد باشد، یا مجبور باشید دیروقت به خانه بروید، برای او اهمیتی ندارد که از شما مراقبت کند یا خود را به شما برساند تا خطرات احتمالی تهدیدتان نکند. به عبارتی، روی شما غیرت ندارد.


10 - اگر در وضعیت ناخوشایندی باشید برایش مهم نیست. شنونده درد دل های شما نیست و به جای این که به شما گوش کند و کمک تان کند تا مساله را حل کنید، بیشتر به شما استرس وارد می کند و احساس مزاحم بودن می دهد.


11 - اگر به او بگویید درباره مساله ای که میانتان وجود دارد، ناراحت هستید، با انتقاد و مسخره کردن او مواجه می شوید.


12 - دوستانتان به او اعتماد ندارند و پشت سر او بد می گویند یا می گویند که ترجیح می دهند شما را تنها ببینند، نه در کنار او. (پیش او معذب هستند.)


13 - سعی دارد شما را تشویق کند که از حدود و مقررات و ارزش های خود فاصله بگیرید و برای توجیه این کار، مرتب می گوید که ما یک بار زنده هستیم، مگر چقدر فرصت داریم که خودمان را از فلان لذت محروم کنیم؟


14 - خیلی زود صمیمی می شود. خیلی زود شما را به اسم کوچک صدا می زند و خواستار تماس بدنی است. (دست دادن، گرفتن دست و...) همچنین در همان دیدارها یا تماس های اولیه درباره مسایل جنسی صحبت می کند یا پیامک هایی با مضامین غیراخلاقی می فرستد.

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

تاریخ انقضای لوازم آرایش مان چه مدت است؟

یکی از راه های محافظت از پوست تان استفاده نکردن از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته است. برای اطلاع از تاریخ مصرف هر کدام از لوازم آرایش تان این مطلب را از دست ندهید. 

هر لوازم آرایشی تاریخ انقضایی دارد که معمولا بر روی تیوپ آن درج شده است. البته جدای از آن در بیشتر محصولات آرایشی یک تاریخ انقضای دیگری نیز درج می شود که مبنی بر مدت زمان استفاده از محصول پس از بازشدن در آن است. در اینجا یک نمودار از زمانی که ما باید آن ها را دور بریزیم آمده است.

تاریخ انقضای رژ گونه : ( 18-12 ماه )

به تاریخ انقضای رژگونه ها دقت کنید. اگرچه رژگونه پودری یک ماده آرایشی خشک است، اما به مرور زمان و گذشتن از تاریخ مصرف آن، باید کنار گذاشته شود. این موضوع در مورد نوع کرم آن بسیار مهم است. تاریخ انقضای رژگونه ها معمولا بین 12 تا 18 ماه است.

 

تاریخ انقضای رژلب : ( 18- 12 ماه )

رژلب از آن دسته لوازم آرایشی است که دیر فاسد می شود، اما به دلیل برخورد زیاد با لب و دهان نباید از آن ها زیاد استفاده کرد. خصوصا بعد از سرماخوردگی یا بیماری های دهان و لب، رژلب تان را عوض کنید. ظاهر رژ لب فاسدشدن آن را نشان می دهد. رژ لب های جامد وقتی سفت می شود و خوب روی لب نمی نشیند و رژلب های مایع وقتی چسبناک می شود، باید با آن ها خداحافظی کنید. عمر مفید یک رژلب بین 12 تا 18 ماه است.

 

تاریخ انقضای مداد چشم : ( 24 - 18 ماه )

دورانداختن مدادهای قدیمی بسیار مهم است. از آنجایی که چشم ها بسیار حساس هستند، مراقبت و نگهداری موادی که با چشم سروکار دارد، بسیار سخت است. برای اینکه عمر مداد خط چشم را بیشتر کنید، آن را به کرات بتراشید تا پوشش بیرونی مداد تراشیده شود. اگر از مدادهای خود به درستی نگهداری کنید، حدود 18 تا 24 ماه باقی خواهدماند.

 

تاریخ انقضای ریمل : (4 - 3 ماه )

ریمل جزو یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی محسوب می شود که خانم ها برای زیباتر نشان دادن چشم های خود آن را مدام استفاده می کنند اما باید توجه داشت برای کاهش عوارض چشمی هر ریملی تنها 3 تا 4 ماه تاریخ انقضا دارد و گذشت این تاریخ به منزله دورانداختن آن است. هر زمانی که شما برس ریمل یا خط چشم خود را به درون مخزن آن فرو می برید در واقع آن را در میان باکتری ها فرو خواهید برد. درواقع این محصول دارای کوتاه ترین طول عمر است. از این رو اگر مایلید چشمان خود را از خطر ابتلا به عفونت ها دور کنید، بهتر است خساست به خرج ندهید و زود به زود ریمل تان را عوض کنید.

 

تاریخ انقضای لاک : ( 2 سال )

شاید تصور کنید لاک ناخن تاریخ انقضا ندارد و لزومی ندارد لاکی که سال هاست در میان لوازم آرایش تان است را دور بریزید. بهتر است بدانید لاک ناخن به دلیل انتقال ماده حساسیت زا به سایر قسمت های پوست و آسیبی که به ناخن وارد می کند، نباید به مدت طولانی استفاده شود و منقضی شدن آن برای سلامت پوست بسیار مضر است. افراد محصولات آرایشی استاندارد و مارک های معتبر را فقط از مراکز مطمئن خریداری کنند تا از زیان و ضرر مواد تقلبی محصولات آرایشی بهداشتی جلوگیری شود. بهتر است لاک های تان را بعد از 2 سال دور بیندازید.

 

تاریخ انقضای کرم پودر : ( 12 -6 ماه )

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد؛ توجه و نداشتن دقت کافی بر روی تاریخ مصرف لوازم آرایشی می تواند عوارض جبران ناپذیری برای پوست داشته باشد. کرم پودرهای پوششی بیشترین طرفداران را در بین لوازم آرایشی دارد و مصرف کنندگان آن باید بدانند تمام کرم پودرهایی که خطوط و لک های پوستی را برطرف می کند، تنها بین 6 تا 12 ماه تاریخ انقضا دارد و کانسیلرها حداکثر 1 سال قدرت ماندگاری دارد. خانم ها برای محافظت از پوست صورت خود و جلوگیری از بروز سرطان، باید لوازم آرایشی مرغوب، معتبر و دارای تاریخ انقضا خریداری کنند در غیر این صورت عوارض جبران ناپذیری به مرور برای پوست و چشم های آن ها به وجود می آید.

• از آنجایی که چشم ها بسیار حساس هستند، مراقبت و نگهداری موادی که با چشم سروکار دارد، بسیار سخت است.