مدل لباس مجلسی بسیار شیک و زیبا

مدل مانتو زنانه 2019,مدل مانتو دخترانه,مدل مانتو اسپرت,مدل مانتو تابستانی,مدل مانتو 2019,مدل مانتو مجلسی شیک,مدل مانتو 98

مدل لباس مجلسی بسیار شیک و زیبا

مدل مانتو زنانه 2019,مدل مانتو دخترانه,مدل مانتو اسپرت,مدل مانتو تابستانی,مدل مانتو 2019,مدل مانتو مجلسی شیک,مدل مانتو 98

از بین بردن موهای زائد در خانم ها

زنانه: اگر موی زائد دارید، بخوانید

علت زمینه ای برای ایجاد موی زائد را باید در تخمدان ها، غدد فوق کلیوی یا هیپوفیز جستجو کرد.

یک متخصص پوست علل مختلف رویش موهای زاید در صورت زنان را تشریح کرد. دکتر رضا قادری گفت: افزایش موهای زاید در افراد به دو نوع کلی هیپرتریکوز و هیرسوتیسم تقسیم می شوند. وی با بیان اینکه هیپرتریکوز در هر دوجنس مرد و زن ایجاد می شود و علل مختلفی دارد، افزود: هیرسوتیسم فقط مخصوص خانم هاست و علل آن کاملا با هیپرتریکوز متفاوت است. این متخصص پوست، ادامه داد: هیرسوتیسم عارضه شایعی است که می تواند در نوجوانان و خانم های جوان باعث اضطراب و نگرانی و کاهش اعتماد به نفس شود و گاهی عوارض روحی - روانی شدیدی هم به دنبال دارد. قادری در خصوص تعریف هیرسوتیسم اظهار کرد: به رشد بیش از اندازه مو در مکان های خاصی از صورت و بدن خانم ها که وابسته به آندروژن است هیرسوتیسم گفته می شود.

وی با اشاره به اینکه موهای ناحیه صورت یک خانم به طور طبیعی باید بصورت موهای کمرنگ و نازک باشد، گفت: موهای صورت زنان در حالت عادی باید کمرنگ و نازک بوده که به آسانی قابل دیدن نیستند. اگر در ناحیه صورت هر خانمی به جای این موهای نازک، موهای ضخیم و سیاه با الگوی مردانه رشد کرد، یا اگر در مدت زمان کوتاهی رشد سریع موهای ترمینال در نواحی خاصی از بدن که وابسته به آندروژن است مثل نواحی سینه، اطراف ناف و شکم، قسمت فوقانی و تحتانی پشت، قسمت داخلی کشاله ران و بازوها مشاهده شد حتما باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد. این عضو هیات علمی و استاد دانشگاه، تصریح کرد: باید توجه داشت که این مشکل علاوه براینکه روی ظاهر و اعتماد به نفس بیمار اثر می گذارد، ممکن است مشکلات داخلی فراوانی نیز ایجاد کند، پس این علامت را باید مهم تلقی کرده و نباید آن را از نظر دور داشت. قادری با بیان اینکه الگوی طبیعی رشد مو بر اساس رنگ پوست و نژاد بسیار متفاوت است، افزود: سفید پوستان موهای صورت شان نسبت به سیاه پوستان و نژاد زرد بیشتر است و زنان آسیایی تبار و نواحی مدیترانه به طور طبیعی موهای بیشتری نسبت به زنان اروپایی دارند.

وی ادامه داد: علت زمینه ای برای ایجاد هیرسوتیسم را باید در تخمدان ها، غدد فوق کلیوی یا هیپوفیز جستجو کرد.

این متخصص پوست، تاکید کرد: در صورت ایجاد هر یک از این علائم در زنان مانند کلفت شدن صدا شبیه صدای مردان، آکنه های مقاوم به درمان یا شدید و کیستی، ریزش مو با الگوی مردانه در ناحیه پاریتال و جلوی سر، آمنوره یا قطع قاعدگی، اختلالات قاعدگی (کم یا نامنظم شدن آن)، چاقی مرکزی به خصوص در ناحیه شکم و پهلوها، تیره و ضخیم شدن پوست در نواحی زیربغل، آرنج، کشاله ران، گردن یا چین های زیرپستان، کبودی سریع پوست بدون سابقه ضربه و تروما، ترشح شیر از پستان در خانم های مجرد یا زنی که کودک شیرخوار ندارد، افزایش کلسترول و چربی های خون، هیرسوتیسم پیش از بلوغ یا هیرسوتیسمی که به طور ناگهانی رخ می دهد، افزایش فشار خون، دیابت نوع 2 همراه با سندروم های مقاومت به انسولین با افزایش قند خون، افزایش حجم عضلات و ناباروری باید به افزایش هورمون های مردانه شک کرده و به پزشک متخصص مراجعه کرد.

قادری با بیان اینکه تمام افرادی که دچار هیرسوتیسم هستند باید توسط پزشک معاینه شوند تا علت زمینه ای آن مشخص شود، افزود: با استفاده از سونوگرافی تخمدان ها و غدد فوق کلیوی و آزمایشات هورمونی و در صورت لزوم و نظر پزشک متخصص با انجام سایر اقدامات پاراکلینیکی مانند سی تی اسکن و....می توان تشخیص قطعی را مطرح کرد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بهترین روش درمانی برای هیرسوتیسم شناخت عامل این بیماری و درمان این عامل با استفاده از داروهای هورمونی و سپس حذف موهای زائد با استفاده از تکنولوژی های جدید مانند لیزر وسیستم های نوری ورادیوفرکوئنسی است. این متخصص پوست، یادآور شد: لیزر مطمئن ترین روش در درمان هیرسوتیسم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد